Det är mycket nu

Snart är det skolavslutning och det är mycket att göra på jobbet. Jag har och kommer få med ansvar, högre tjänst i höst, mer att göra. Jag har aldrig jobbat så här mycket. Har ju jobbat deltid när barnen var mindre och gick upp på heltid när jag skilde mig. Vi räknade ut att jag jobbar mer än 100% nu och är glad, stressad mellan år men så tacksam att i min misär, när jag mådde som sämst så trodde mitt jobb på mig. Mina fantastiska arbetskamrater som tröstade, sa åt mig, gav goda råd och bara fanns där. 
Där jag jobbar har vi ett spann mellan 21-65 år, både killar och tjejer. Jag säger ofta till dem och mina vänner hur mycket de har betytt för mig de senaste 2 åren och fortfarande betyder. 
Jag har även varit stressad över son. Min fina son som har jobbigt nu. Jobbigt med sin pappa, jobbigt med sig själv, han är ju tonåring med vad allt det innebär, herregud! Utbrott, vill inte prata med mamma, kompisarna är många som tur var. Bra ungdomar är det också. Det är jag väldigt glad över. 
Dotter och min relation är mycket bättre, hon är inte lika arg på mig. Jag märker skillnad när hon är hos pappa, mycket argare på mig då via sms. Men när hon är hos mig så bråkar vi inte lika mycket som förut. Med bästa går det bra, eller nu har mycket av mitt fokus handlat om jobbet och framför allt son! Jag tar dagen som den kommer. 
Det här blev ett långt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Therese Bjärstig

Känn dig rik med så bra kollegor och vänner <3 Å så skönt att du och dotter har bättre relation nu, hoppas alla bitar ska falla på plats även för sonens mående. KRAMAR!

2014-05-29 @ 19:46:50
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0