Ett annat liv

Det jag har svårt att förstå är hur man kan inte leva sitt liv. Jag menar, man lever ett liv där inte det verkliga livet finns. 
Det verkliga livet finns ju men man lever inte det. Tar inte tag i det svåra, jobbiga. Nu när jag går så mycket i terapi så måste jag möta mina fel och brister. Det är jobbigt men jag ändrar mig, tänker på ett annat sätt. Hoppas att bli en bättre person.
Jag ser FB statusar, instagram osv där alla bara är lyckliga. Är alla det? Vill man bara visa ett liv som man inte har, det verkliga livet?
Det livet man har måste ju komma ikapp fast man lever ett annat. När man vaknar upp så måste man ju känna sanningen, veta att man lever ett låssasliv.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Vad mycket roligt det händer i ditt liv! HUr går det med badrummet? JAg håller med dig om facebook och instagramuppdateringar, det känns så överdrivet. Jag skriver sällan något på FB men bilder på instagram lägger jag upp, men det är nästan bara bilder på mat eller träning :) Den som sa att man kan äta mat utan att lägga upp en bild på instagram måste vara galen ;)

2014-02-09 @ 15:59:31
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag avstår FB av just den anledningen, en falks och glöttig yta, och där det är som mest rosaskimmrande är det ofta kaos i verkligheten är min erfarenhet... Hoppas du får en bra vecka!

2014-02-10 @ 07:43:07
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: Patricia Karlsson

Hejsan! Jag driver en blogg som är EMOT näthat och mobbning..
Min blogg uppmärksammades av tidningen och storbloggerskan KISSIE.

Jag fick ett mail av en NORSK läsare som ville dela med sig om sin högstadietid som utsatt. Detta gör mig verkligen ledsen! Att någon människa kan behandlas så himla illa.
Kan lova dig att inget öga är torrt efter detta inlägg.
Läs hela historien på bloggen.

http://patriciakarlssons.blogg.se/2014/february/en-rorande-historia-2.html

2014-02-10 @ 20:06:41
URL: http://patriciakarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0