Jul snart

Nu är det 3 ynka dagar kvar att jobba på detta helvetesår. 2014 ska bli mitt år. Jag har fått i läxa av min pskymänniska att inte vara så kall mot nya människor, tro att de inte vill mig illa. Det finns bara en X och sannolikt att jag träffar en lika är 1:100000000000000. Det finns en man i min närvaro som jag tycker mycket om och det är ömsesidigt men när jag varit så nertryckt i skorna så är det svårt att lita på honom. Tro att han menar det han säger. Jag har ju hört nu i ett års tid att jag ska få igen, psyksjuk och andra hemskheter men börjar och tror, vet att det inte stämmer. Det är ett stort steg från att vara beroende av X både känslomässigt och ekonomiskt till att klara mig själv och bara känna likgiltighet för honom. Son vill inte träffa pappa alls och har inte gjort det på över ett halvår. X sätter fortfarande sin nya före son så..... Det kan göra mig så jävla förbannad att barnen inte går först. Hur kan hon tillåta det? Begär hon det? Hon har aldrig träffat hans son. Ahhh,,,, Men jag måste släppa det. Jag försöker verkligen att göra det, vill ju bara inte att son ska fara illa. Han verkar som att han mår bra men vem vet vad som rör sig i hans tonårshuvud.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag hoppas på att du får ett superfint 2014. Att X inte vill träffa sin son före den nya är helt bakvänt. Om hans nya inte har barn men får och de separerar så kommer hon tycka lika som du gör nu. Förstår inte hur en ny kvinna kan göra så mot ett barn, om det nu är så.

Ibland så är det ju så att den nya kräver att den man träffat inte ska ha med det förflutna att göra. Egocentrisk anser jag Barn ska inte behöva lida för att den ena föräldern är ett rötägg. Han var ju med och tillverkade sin son, hans eget kött och blod.

Idiotiskt tycker jag. Du måste vara världens bästa mamma, och om ens barn väljer själv att inte träffa den ena föräldern så är det den förälderns förlust.

Och om X ger dig skulden för saker och ting och pratar illa om dig inför något av barnen så gör han själv avståndet längre.

Hoppas ni får en fin jul.

2013-12-18 @ 18:30:10
URL: http://rabarberkalas.blogg.se
Postat av: Therese Bjärstig

Håller tummarna att 2014 blir ditt år!!!

2013-12-19 @ 07:31:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

kramar! Hoppas det ordnar sig <3

2013-12-19 @ 09:44:55
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0